lørdag 30. juli 2016

Enda en CR fra Flatanger!



Joikas på cragget: Thypoon Thomas, Dolphin Dylan, Rig Pig, Cat og Iduna.
S&D: Ein 7B+ (Frigg L1) oppe i Hansanhelleren og mangler noen linkups på to 7A ( "Fredagsmys" og det satans "Kakestykket").
Forholda: Tidsvis klamt på lørdags formiddag grunnet havtåka, god støteforhold uttpå dagen. Søndagen va forholda enda bedre, kanskje litt værre med folket etter en flaske med 23 års gammel rom.

Helgen 22 - 24 juli var det dags for å besøke Flatanger igjen, ilag med en gjeng med fargerike personer og the crag dog Luna.

Luna som er avbildet gjennom karabin/slyngen min som Thomas fremdeles "låner"!










Fredagen ble det stortsett kjøring fra Sunndaln til Flatanger, climp campen ble satt opp med telt til hver og en knottfri lavvo som samlingssted. Oppe tidlig lørdagsmorgen med obligatoriske klatreegg til frokost og sterk kaffe. Vi tusla opp til hula hvor det nesten ikke var mulig å se noe på grunn av havtåken. Meget trollsk stemming fåsds! 


Det ble lite med sending på lørdag, fikk linket opp ett par ruter her og der noe som var litt av målet, for på søndag skulle det støtes! Thypoon og Dolphin prøvde seg på en 7B helt øverst i hula, den viste seg å være pissblaut på toppen så lysten på å dra på noen voldsomme fløtt på den ble heller laber.


                                       Men ruta gjorde seg utmerket som siluettportrett :)


Undertegnende prøvde seg på en crimpfest et stykke nedom hulen, fikk karret meg opp etter litt heng her og der, å noen betaer utenom det vanlige. Mens eg holdt på å crimpe meg oppover fjellveggen gikk Thypoon og Dolphin løs på den Frigg L1 ( 7B+ ) som ble gått i løpet av søndagen. En meget kul, estetisk linje som snorer seg opp over granitten. Crimp, pinch, catch og føtterne i en flott sving er stikkord for den herlige linja. Føttern i svingen er mest for showet sin del, det ser jo trossalt my kular ut ;)


Klokka had no blitt my, vi skulla rekk en tur innom bua før den stenge, og middagstiden var godt innom rekkevidde! Vendte derfor snuten tilbake til campen hvor Mexicogryte og kylling sto på menyen. Det vart ein liten tur ned på cragget etter middagen hvor eg prøvd meg på en ny beta på Fredagsmys, en lang linje med fleire ute av balanse mantla, ein frekk catch og smøring på sva. Ei meget varriert og artig rute. Når eg skjønnt at eg ikke kom meg forbi cruxet den gangen her heller va det bærre å dra ned tau, kveil det opp og tusel bort til campen for å ta knekken på ei berykta flaske med rom. Som en ser så vart det middag i campen, og det vart god stemmning i lavvo uttpå natta!



Våkna opp ein smule tørr i munnen og med et mindre hukommelsetap på søndagen, så da va det bære å få på kaffen og få i seg mat for i dag skulla det sendes ( les: klar å klater ruta i ett )! Fredagsmys va den første som skulle få gjennomgå, etter at beta master 3000 Dolphin man hadd løst det på sin måte, gjor eg ett godt forsøk te å da kom eg meg over cruxet. Vell å merke ikke i ett, så neste gang ska heile gåes i ett go!


Vi tusla opp til hula igjen, noen var heldigvis på Kakestykket så jeg fikk meg en litt lengre pause før jeg trådde til. Ruta i seg sjøl e ikke spesielt vanskelig, men blir uutholdelig klar i arman på grunn av dårlige fottak og lange fløtt. Klarte derimot å få en my bedre kvil før cruxet den gangen her, så eg va neste tebake på normal før eg bevega meg utover mot magen som eg måtta klem meg rundt. Datt av første, andre og tredje gangen, før eg fant min egen beta, klem låran sammen et langt statisk flytt å cruxet va erobra. 


Da skulla eg endelig få værra publikum, pumpen i underarman gidd beskjed om at det va nok klatring for helga! T og D skulla gå Frigg L1 samme ka som måtta te. Og det gikk, Dolphin var den første te å bestig linje, det satt litt lengre inne med Thypoon men seig som han er så klarte han det te slutt, den sterke jævelen. 


Etter atter ei fantastisk helg på Flatanger va det desverre på tide å vend snuten heimover, men vi sees nok om ikke så altfor lenge Flatanger :) 


Takk for ei flott helg joikas!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar